sobota, 31 sierpnia 2013

Znowu kulinarnie.

Dżemy ciąg dalszy..

Polecam i proponuję skusić się i zrobić samemu dżemik brzoskwiniowy z dodatkiem wanilii ( prawdziwej)
 Póki jeszcze są dostępne -najlepsze oczywiście są  nasze polskie brzoskwinie .
 U mnie stoją w szafce i czekają na nadchodzące smutne ,deszczowe a potem zimne dni.
Przepis jest dziecinnie prosty i bardzo szybki.
 
  2 kg. brzoskwiń , ok. 1 kg. cukru ( ja osobiście daje mniej cukru), laska wanilii,cytryna i naturalna pektyna .


Owoce należy umyć i wyjąć pestki,pokroić na kawałki zasypać cukrem dodać skórkę z jednej cytryny ( wcześniej należy ja sparzyć) i wyciśnięty sok z cytryny.
Wszystko zacząć powoli gotować ( ja wszystko robię na "oko") Laskę wanilii przekroić i wyjąć ziarenka dodać do owoców ( ja wkładam też sama laskę i pod koniec wyciągam)
Jak długo gotować owoce ? To zależy już od upodobań,ja osobiście wolę mniej rozgotowane cząstki owoców ,ale jak ktoś lubi bardziej to gotować do momentu rozpadnięcia się zupełnie owoców .
 Na samym końcu dodaje pektynę NATURALNĄ ( można kupić na allegro) .
Jedno opakowanie pektyny ( 30 g) wystarcza na 2 kg. owoców.
Wystarczy już tylko wszystko dokładnie wymieszać i poprzekładać do słoiczków .
 
 
Tak samo można przygotować dżem z moreli .
Jedyna zmianą jaką dokonałam było dodanie lawendy zamiast wanilii ,reszta bez zmian.




Życzę wszystkim chętnym owocnej i miłej pracy . SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz